Sosyal Medyada en etkili İK’cıları seçme parametreleri

Önce neden parametre dediğimizi anlatmadan edemeyeceğim.

Parametre, yani değişken. Varlığı ve yokluğuyla sonucu etkileyen sebepler. Mesela en etkili İK’cı olmak için blog bir parametre mi diye tartıştık. Sonra dedik ki, hayır.. başka mecralarda da yazmayı tercih ediyor olabilir.

Kriter = Ölçüt, ayırıcı özellik. Bir şeyi diğerleriyle karşılaştırmaya yardımcı olan ölçek. Bir yerlerde jenerik kriterler olsaydı bize sadece ölçmek düşerdi ama bizim gönüllü bir grup olarak kriter yaratma yetkimiz yok.

Faktör = Etmen, etki yapabilen herhangi bir unsur. Bunlar kesin faktör diyebilseydik kullanırdık ama kendimiz belirlediğimiz için bu terim fazla iddialı olurdu

Şimdi anlaştık mı terminolojide?

Ben ekibe önce, hadi parametreler önerin dedim. Sonra ortaya yazılanları herkes olumlu-olumsuz eleştirdi. Hepimiz, kendimize göre sıralandırdık (bu dolaylı olarak, herkesin sonlara attığının elenmesi demekti). Ve en sonunda ben bastım kılıcı Gordiyon düğümüne ve aşağıdaki parametreler çıktı.

Buna göre düşünün ve oy sandığımız olan @enetkili25ik hesabına isimler önerin.

Vurgulayayım: Mevcut bir isim listesini oylamıyoruz, düpedüz herkes istediği gibi isimler önerecek. Biz de her bir isim için skorlama yapacağız ve ilk 25 çıkacak.

İşte önem sırasıyla parametrelerimiz:

1- Sosyal medyada farklı mecraları eşzamanlı kullanma

2- Farklı dijital mecralardaki (blog, web, hatta internette yayınlanan makaleler) yazı sayısı

3- Klout skoru

4- Üslupta anlaşılırlık

5- Kaynak gösterme

6- Konuların güncelliği

7- Kuramsallık/pratiklik dengesi

8- Açık-gizli pazarlama yapmama

9- Kitap tanıtımı ve eleştirisi

Meraklısına not: 4 ve altındakilerini gene kendi aramızda Likert ölçeği denilen bir yöntemle değerlendireceğiz. 

Bu Yazıya Bir Cevap Yazın